“IK ZIE VOOR DE TOEKOMST DAT ONZE BAND MET GROEN NOG VEEL BELANGRIJKER EN INNIGER WORDT.”

Afgelopen maand werd ik geïnterviewd door Green Connector. Er werd mij onder anderen gevraagd wat de rol van ‘groen’ gaat worden in de toekomst, en welke trends er op dit gebied te verwachten zijn. Als je terugkijkt, dan zie je dat de consument de groene connectie snel heeft opgepakt, aangevoerd door de jonge millennials. In retail en horeca drong dit langzamer door. Toch is bewezen dat als je planten toevoegt in je winkel of concept, mensen zich prettiger voelen en daardoor langer in je winkel blijven.

Behoefte aan groen

De behoefte aan groen wordt alsmaar groter, zeker onder invloed van de lockdowns. Het positieve gevoel dat het geeft om planten op te kweken, te verzorgen en te koesteren zal ervoor zorgen dat we een sterke connectie houden met groen om ons heen. In de Design Language zien we dat terug in bladeren, bonte patronen en bijzondere kleuren. Maar ik zie nog een grotere trend voor de toekomst. We verdiepen ons in de kennis van oervolken, van ‘indigenous people’. De wetenschap van planten wordt vergroot en herontdekt. Er is oog voor eetbare natuur, de medicinale werking van groen en alle bijkomende voordelen die planten op onze ‘wellbeing’ hebben.

Wil je het hele interview lezen? Klik dan hier.