BLOGS
Signalen van de tijdgeest
Er zijn er veel, maar om één belangrijke te noemen; we zijn meer verbonden dan ooit maar we vóelen ons minder verbonden dan ooit.
Presentatie Design Language Zomer 2022
Op 13 januari 2021 van 10.00 – 12.00 uur presenteer ik in een live online event mijn analyse van de design language voor de zomer 2022.
Doorslaggevend decennium
De transitie naar een meer vrouwelijk tijdperk gaat gestaag verder.
Nieuwe tijdgeest analyse: MAKING SENSE
Mijn nieuwe tijdgeest analyse: MAKING SENSE – Pandemic Principles of Progress is nu beschikbaar.
Meer focus dankzij webinars
In de afgelopen maanden heb ik ervaren hoe het is als je van de ene op de andere dag een lege agenda hebt.
ctrl_alt_RE_start >> Design Language Winter 21|22
Op 2 juli presenteerde ik mijn Design Language Winter 21|22. Kon je er niet bij zijn en wil je het graag terug zien?
Webinars met Christine Boland
Deze tijd vraagt meer dan ooit om flexibiliteit en creativiteit. De afgelopen maanden hebben wij veel ervaring opgedaan met het maken van webinars en interactieve online bijeenkomsten.
Webinar Being human in Corona tijd
De wereld staat op z’n kop. De Coronacrisis stelt ons voor ongekende uitdagingen. Ontwikkelingen, die al gaande waren raken in een stroomversnelling.
De 10e Trendrede
Dinsdag 14 januari 2020 riepen we de komende tien jaar uit tot ‘Het Doorslaggevende Decennium’.
Dutch Davos bijdrage circulaire economie
Ik ben één van de deelnemers op dé conferentie over circulair besturen in Nederland. De Dutch Circular Leadership conference van Dutch Davos
Een visie voor steden in 2039
Interview voor het tijdschrift van Redevco. Om te voorspellen hoe steden er over 20 jaar uitzien is niet eenvoudig.
Trenddag NII
Op dinsdag 5 november spreek ik op de trenddag bij NII lid Auping.
Presentatie Mindset Methode op Retail & Brand Festival
Op het Retail & Brands festival 12 september van @RetailTrends Media presenteer ik de door mij ontwikkelde Mindset methode.
UvA Academy Masterclass: Future of Strategy
De data voor de tweede editie van The Future of Strategy zijn bekend.
Consumer Trends event
Op 8 oktober spreek ik op het Appletizer Consumer Trends event bij Pakhuis de Zwijger te Amsterdam.
Nieuwe methode: Mindsets
In de voortrazende dynamiek van deze tijd is een consistente eigen stijl van vitaal belang.
De normen en waarden van een algoritme
Eén vraag aan twee verschillende chatbots bleek voldoende om de online wereld op z’n kop te zetten.
Three step strategic plan; Anchor-Align-Act
Strategie bepalen in een snel veranderende wereld.
Design language | Winter 19-20 | Mixed Realities
We kijken vooruit naar 2020 en zien dat, aan het begin van het volgende decennium, de grens tussen virtual reality en onze dagelijkse realiteit nagenoeg verdwenen is.
Principles of progress – Toegepast in strategie
Het duiden en doorgronden van de tijdsgeest is de eerste stap naar het raken van de juiste snaar bij de consument.
Trendrede 2019
Het zijn vurige tijden, dat op zijn minst. De veranderbehoefte is groot. Opgekropte woede, mede gebaseerd op opgeschroefde verwachtingen en schurende waarden, zoekt een uitweg.
Trendrede 2018
Je zou het misschien niet denken, maar Nederland is anno 2018 een van de beste landen om in te leven.
Consumententrends – 2018
Consumententrends worden aangestuurd door (onbewuste) drijfveren, verlangens en wensen, die ontstaan in reactie op de tijdsgeest.
Trendrede 2017
De dam is doorgebroken en de rancune stroomt dik door de straten. Is er nog iemand die een ‘ga rustig slapen het komt allemaal goed’ houding aan durft te nemen?
Consumententrends – 2017
De ‘ondertussenheid’ duurt voort en nadert gestaag het kantelpunt. Maar daarmee groeit ook de weerstand en de verkramping.
Trendrede 2016
We zijn narrig. We leven in een tijd waarin collectieve waarden niet gewaarborgd lijken te worden – als we ons al herinneren welke dat zijn – en vergeten dat ook wijzelf ze niet altijd naleven.
Consumententrends – 2016
De huidige tijd staat in het teken van beweging en verschuiving; letterlijk en figuurlijk.
The era of E(hu)mancipation
De wereld is in beweging: letterlijk en figuurlijk. In letterlijke zin zien we wereldwijd steeds meer aardbevingen en vulkaanuitbarstingen en mensen zijn massaal op de vlucht voor oorlog en geweld.
Welkom in de zwerm
Alle parameters van dit tijdsframe zijn gelaagd en multidimensionaal. En ook nog eens variabel en dynamisch.
Consumententrends – 2015
Alle parameters van de huidige tijd zijn gelaagd en multidimensionaal. En ook nog eens variabel en dynamisch.
Trendrede 2014
Nederland vernieuwt van onderaf. Er ontstaat zo langzamerhand een stuwmeer in Nederland, een stuwmeer aan innovatie.
Trendrede 2013
Die Maya’s. Wat blijkt? Ze hadden gelijk. De wereld vergaat. Er is niet alleen sprake van een economische crisis.
Trendrede 2012
De toekomst komt in golven. Ontwikkelingen komen tot een hoogtepunt om vervolgens overspoeld te worden door nieuwe golven.
Trendrede 2011
De Trendrede maakt de onderstroom binnen de actualiteit van vandaag manifest, we kiezen bewust niet voor vergezichten.
Meld je aan voor de nieuwsbrief!
Schrijf je in en blijf op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen!