Blogs2020-12-08T17:05:30+00:00

BLOGS

Hoopvol doorkijkje

Er zijn er veel, maar om één belangrijke te noemen; we zijn meer verbonden dan ooit maar we vóelen ons minder verbonden dan ooit.

Time Matters

We maken alles ‘efficiënt’ maar ervaren meer tijdgebrek dan ooit.

Signalen van de tijdgeest

Er zijn er veel, maar om één belangrijke te noemen; we zijn meer verbonden dan ooit maar we vóelen ons minder verbonden dan ooit.

Meer focus dankzij webinars

In de afgelopen maanden heb ik ervaren hoe het is als je van de ene op de andere dag een lege agenda hebt.

Webinars met Christine Boland

Deze tijd vraagt meer dan ooit om flexibiliteit en creativiteit. De afgelopen maanden hebben wij veel ervaring opgedaan met het maken van webinars en interactieve online bijeenkomsten.

Webinar Being human in Corona tijd

De wereld staat op z’n kop. De Coronacrisis stelt ons voor ongekende uitdagingen. Ontwikkelingen, die al gaande waren raken in een stroomversnelling.

De 10e Trendrede

Dinsdag 14 januari 2020 riepen we de komende tien jaar uit tot ‘Het Doorslaggevende Decennium’.

Een visie voor steden in 2039

Interview voor het tijdschrift van Redevco. Om te voorspellen hoe steden er over 20 jaar uitzien is niet eenvoudig.

Trenddag NII

Op dinsdag 5 november spreek ik op de trenddag bij NII lid Auping.

Consumer Trends event

Op 8 oktober spreek ik op het Appletizer Consumer Trends event bij Pakhuis de Zwijger te Amsterdam.

Trendrede 2019

Het zijn vurige tijden, dat op zijn minst. De veranderbehoefte is groot. Opgekropte woede, mede gebaseerd op opgeschroefde verwachtingen en schurende waarden, zoekt een uitweg.

Trendrede 2018

Je zou het misschien niet denken, maar Nederland is anno 2018 een van de beste landen om in te leven.

Consumententrends – 2018

Consumententrends worden aangestuurd door (onbewuste) drijfveren, verlangens en wensen, die ontstaan in reactie op de tijdsgeest.

Trendrede 2017

De dam is doorgebroken en de rancune stroomt dik door de straten. Is er nog iemand die een ‘ga rustig slapen het komt allemaal goed’ houding aan durft te nemen?

Consumententrends – 2017

De ‘ondertussenheid’ duurt voort en nadert gestaag het kantelpunt. Maar daarmee groeit ook de weerstand en de verkramping.

Trendrede 2016

We zijn narrig. We leven in een tijd waarin collectieve waarden niet gewaarborgd lijken te worden – als we ons al herinneren welke dat zijn – en vergeten dat ook wijzelf ze niet altijd naleven.

The era of E(hu)mancipation

De wereld is in beweging: letterlijk en figuurlijk. In letterlijke zin zien we wereldwijd steeds meer aardbevingen en vulkaanuitbarstingen en mensen zijn massaal op de vlucht voor oorlog en geweld.

Welkom in de zwerm

Alle parameters van dit tijdsframe zijn gelaagd en multidimensionaal. En ook nog eens variabel en dynamisch.

Consumententrends – 2015

Alle parameters van de huidige tijd zijn gelaagd en multidimensionaal. En ook nog eens variabel en dynamisch.

Trendrede 2014

Nederland vernieuwt van onderaf. Er ontstaat zo langzamerhand een stuwmeer in Nederland, een stuwmeer aan innovatie.

Trendrede 2013

Die Maya’s. Wat blijkt? Ze hadden gelijk. De wereld vergaat. Er is niet alleen sprake van een economische crisis.

Trendrede 2012

De toekomst komt in golven. Ontwikkelingen komen tot een hoogtepunt om vervolgens overspoeld te worden door nieuwe golven.

Trendrede 2011

De Trendrede maakt de onderstroom binnen de actualiteit van vandaag manifest, we kiezen bewust niet voor vergezichten.

Meld je aan voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in en blijf op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Ga naar de bovenkant