“De juiste inspiratie met de juiste pantone nummers”

Welke inspiratie halen onze members uit de presentaties van Christine?

Image credits: Lilian van Rooij

De prachtige beelden en de bijbehorende color schemes zijn fantastisch en belangrijker nog, heel bruikbaar voor mij voor het ontwikkelen van de collecties.

Kun je iets over jezelf vertellen?
Ik ben Sandy Smit en ik vervul de rol als Creative Director bij Geisha Fashion, een dames –en meisjes merk wat 4 keer per jaar een collectie uitbrengt.

Hoe heb je de analyses van Christine ontdekt?
Een stoffenagent gaf mij de tip om eens naar een presentatie van Christine Boland te krijgen. Zij was heel enthousiast over de duidelijkheid van de presentaties van Christine en haar team. Duidelijkheid klinkt wat beknopt, maar is essentieel als je je bezighoudt met trends, forecasts etc.

In het bewuste gesprek met mijn stoffenagent liet zij jullie Trendboek zien en dat was gewoon zo treffend en functioneel dat ik besloot member te worden.

Waarom is de informatie uit de live online presentaties belangrijk voor jou?
Christine’s -Design Language- is voor mij van groot belang. Ik ben vrijwel direct na de start van de Corona crisis begonnen met het volgen van haar seminars. En hoe fijn was dat!! Er was vrijwel niets mogelijk om inspiratie op te doen. Denk daarbij aan shoppen, reizen en beurzen, dat zijn normaal gesproken dingen die je doet om inspiratie op te doen om zo een nieuwe collectie te creëren, maar dat ging helaas niet.

Maar daar kwam Christine met haar trendseminar, dat was en is een verademing! Ze informeert, schept duidelijkheid maar bovenal is het super inspirerend. De prachtige beelden en de bijbehorende color schemes zijn fantastisch en belangrijker nog, heel bruikbaar voor mij voor het ontwikkelen van de collecties.

Ook mijn partner (werkzaam in Marketing) kijkt graag mee naar de seminars en ervaart dit als inspirerend voor zijn job. Ik wil er alleen mee aan geven dat je niet perse iets in fashion of design moet doen om aansluiting te vinden bij de Design Language.

Waar gebruik je de inzichten uit de presentaties voor?
Ik ben voornamelijk met prints en kleur bezig voor de Geisha collecties. Dan is het heel fijn is dat je print richtingen terug ziet die je eerder “voorspelt” hebt gekregen door Christine. In één van haar analyses noemt ze het bijvoorbeeld dat er een virus nodig is om van een rups een vlinder te maken. Het is heel treffend dat er nu volop prints te zien zijn met allerlei vlinders (en dan praat ik over Sum ‘23).

Bij jullie vind ik de juiste inspiratie met de juiste pantone nummers, dat heb ik elders nog niet zo gevonden.

Woensdag 15 juni 2022 10.00 -12.00 uur

Premiere Live Online: Design Language winter 23-24

In vier uitgebreide en prachtig geïllustreerde thema’s laat Christine nu al zien waar de consument in deze bijzondere tijd behoefte aan heeft en hoe je dit kunt vertalen naar jouw collectie, merk of business.

Wat zijn de relevante trends voor interieur, kleur, lifestyle, fashion en retail en visual merchandising? En belangrijker nog, waar komen deze vandaan?

Koop hier je ticket

WIL JE GEEN EVENT MISSEN?

Overweeg dan een personal, professional of student membership.

  • Toegang tot de 3 live online premiere events

  • 40% korting ten opzichte van losse tickets

  • Mogelijkheid tot terugkijken van iedere event

  • Toegang tot de live @ lunch specials (incl PDF)

  • Full colour digitaal trendboek van de drie grote events *

  • Als eerste op de hoogte van nieuwe inzichten

meer informatie en bestellen

* Bij een personal of business membership