OVER CHRISTINE

Wat mij ten diepste drijft? Het duiden en doorgronden van de tijdgeest en het daarmee op betekenisvolle wijze mensen, merken en organisaties helpen om de juiste stappen naar de toekomst te zetten. Ik haal veel plezier en energie uit het analyseren wat er precies gebeurt, welke signalen de schaduw van de tijdgeest vooruit werpen, vanuit het grote geheel de connectie zien en de woorden vinden om dat in begrijpelijke taal te vangen. Ik filter relevante informatie uit het wereldnieuws, de wetenschap en technologische ontwikkelingen, maar ook uit kunst, design en het leven van alledag rondom ons heen. Uitzoomen op het grote geheel en inzoomen op de menselijke maat. Daaruit destilleer ik de essentie van de tijdgeest en vorm ik mijn visie.

Als je de tijdgeest begrijpt dan zie je wat mensen drijft en als je weet wat mensen drijft dan kun je daarop anticiperen. Dat doe ik al mijn leven lang en het wordt alleen maar leuker en interessanter.
Ik heb over de hele wereld, letterlijk in alle continenten, lezingen mogen geven, maar wordt nog het meest gelukkig van het samenwerken met merken en organisaties. Mensen en merken in hun kracht zetten met relevante inzichten, informatie en inspiratie. De tijdgeest koppelen aan de missie en visie en daaruit mooie nieuwe concepten laten ontstaan. Gewoon, doordat je het letterlijk gaat zien als je het doorhebt. Mijn persoonlijke missie? Linking your brand purpose to shifting consumer needs. Ik krijg er nooit genoeg van.

Naast presentaties van tijdgeest en trendanalyses werk ik als (C-level) consultant voor organisaties en overheden. Daarnaast ben ik sinds 2019 verbonden aan de Universiteit van Amsterdam Academy als programmamanager van het executive programma The Future Of Strategy. Een mooi programma waarin we de deelnemers garanderen dat ze met een goed gevulde strategie toolbox naar huis gaan. Ik ben vanaf het eerste uur mede auteur van de Trendrede en actief als lid van de Raad voor Advies voor Reclamerecht.

HET TEAM VAN CHRISTINE

Om elke keer weer tot een scherpe analyse te kunnen komen heb ik een hele zwerm van creatieve denkers en doeners om mij heen verzameld. Zij helpen mij, elk op eigen wijze, met denkkracht, verbeeldingskracht, grafisch vormgeven, teksten, vertalingen en contentstrategie. Met de meesten werken we al meer dan tien jaar samen, vaak hebben we aan een half woord genoeg; dat voelt als een mooi fundament.

Marijn Obertop

Fashion designer, forecaster fashion, design, colour, lifestyle

Anne-Paulina de Jong

Image sourcing, visualiser, fashion stylist

Viva Vulto

Graphic designer, visualiser & workshopbegeleider design language

Esther Verhamme

Content strategist & storytelling

Hester Jong

Co-owner

MEER WETEN OF SAMENWERKEN?

neem contact op met Hester 0630253580

contact