Ik word gedreven door wat mensen drijft.

Als je de tijdgeest begrijpt, dan zie je wat mensen drijft. En als je weet wat mensen drijft, dan zie je kansen. Al mijn hele werkende leven duik ik in de tijdgeest. En elk jaar wordt het leuker en interessanter.

Zo heb ik het voorrecht gehad om in alle continenten lezingen te geven. Maar ik word pas echt gelukkig van samenwerken met mooie organisaties.

Door inzichten, informatie en inspiratie te delen, laat ik energie bij merken en mensen stromen. Ik koppel de tijdgeest aan hun missie en visie waardoor er prachtige nieuwe concepten ontstaan.

Kortom; linking your brand purpose to shifting consumer needs.

Wat ik nog meer doe

Naast het geven van presentaties, werk ik ook als consultant. Op hoog leidinggevend niveau adviseer ik ondernemers, organisaties en overheden over kansen en uitdagingen. Daarnaast ben ik sinds 2019 verbonden aan de UVA Academy bij het executive programma The Future Of Strategy. Als programmamanager zorg ik dat elke deelnemer met een goedgevulde strategie toolbox naar huis gaat. Verder ben ik vanaf het eerste uur co-auteur van de Trendrede en ben ik actief als lid van de Raad voor Advies voor Reclamerecht.

Zo begon het…

Als kind was ik altijd al enorm nieuwsgierig. Ik wilde echt alles onderzoeken. Om patronen te ontdekken en om te kijken of dingen logischer of beter konden.

Zo keek ik in de trein of bus altijd naar de kleding van mensen. In mijn hoofd probeerde ik daar dan combinaties van te maken. Of ik ontdekte patronen van ruitjes en maakte daar in gedachte een collage van.

Vandaag de dag heb ik nog steeds diezelfde fantasie, nieuwsgierigheid en gedrevenheid. Ik blijf zoeken naar patronen; dat is de basis van mijn werk als trend analist. Ik wil de tijdgeest begrijpen en verklaren. Om vervolgens hieruit de drijfveren van mensen te vinden. Zodat ik dat weer kan vertalen naar kansen en mogelijkheden. En die kansen maak ik tenslotte tastbaar in tekst en beeld. Zodat organisaties en professionals direct zien waar hun kansen en uitdagingen liggen.

Mijn vader was psychiater. Daardoor was hij een specialist in het doorgronden van de menselijke geest. En mijn moeder had het talent om als tolk Frans, Italiaans, Duits en Engels te vertalen naar het Nederlands én terug.

In mijn werk zie ik dat die twee werelden in een prachtige symbiose samenkomen. En daar ben ik mijn ouders nog steeds elke dag dankbaar voor.

Het team van Christine

Om elke keer weer tot een scherpe analyse te komen verzamel ik creatieve denkers en doeners om me heen. Zij helpen mij – op hun eigen manier – met denkkracht, verbeeldingskracht, design, teksten, vertalingen en contentstrategie. Met de meesten werk ik al meer dan tien jaar samen. En vaak hebben we dan aan een half woord al genoeg.

HESTER JONG

Co-owner

MARIJN OBERTOP

Fashion designer, forecaster fashion, design, colour, lifestyle

ANNE-PAULINA DE JONG

Image sourcing, visualiser, fashion stylist

VIVA VULTO

Graphic designer, visualiser & workshopbegeleider design language

ESTHER VERHAMME

Content strategist & storytelling

PATRICIA MARTHERUS

Mailblue expert, Marketing Automatisering & Strateeg

JEROEN PANJER

Freelance Digital Marketing Expert

PASCAL BOOGAERT

Freelance copywriter. Verantwoordelijk voor de schrijfstijl van de communicatie van Christine Boland en haar team

Ontdek wat ik kan doen voor jouw organisatie

Van inspirator voor je event tot strategische partner voor je beleid. Neem contact op met mijn collega Hester om de mogelijkheden te bespreken.

Geen producten in je mandje