Vertaal trends naar jullie volgende innovatie

Waar heeft mijn klant van morgen behoefte aan? Waar kan ik het leven van mijn consument mee verrijken en op welk moment?

Wie begrijpt waar de trends vandaan komen en dat in een bredere context gepresenteerd krijgt weet beter wat de volgende stap voor de eigen sector zal zijn. Om dat proces te versnellen faciliteert Christine in-house workshops. Samen met jouw team worden trends vertaald naar innovatie op maat. Relevantie wordt gefilterd, de vormentaal geformuleerd. Kleuren, vormen en materialen worden gekozen. Vaak is één dagdeel al voldoende.

Daarbij wordt gebruik gemaakt van de volgende tools:

DESIGN LANGUAGE - Een analyse van de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van fashion, design en lifestyle. Dit digitale trendboek met Pantone kleurconcept is een onmisbaar uitgangspunt voor iedereen, die zich bezig houdt met productontwikkeling en innovatie. Vraag vrijblijvend een preview aan

ANCHOR-ALIGN-ACT - Een compact stappenplan om de juiste koers uit te zetten in een snel veranderende wereld. Met een duidelijk beeld van ‘wie je bent’ [ANCHOR] en een helder doel voor ogen [ALIGN] kun je aan de hand van de Principles of Progress navigeren [ACT] op een manier, die resoneert met je kernwaarden.

MINDSET©MODEL -  De door Christine Boland ontwikkelde Mindset methode helpt merken en organisaties om een consistente koers te varen. Nadat het DNA duidelijk is geformuleerd wordt, in een gezamenlijk proces, de stijldefinitie van het merk gedefinieerd. Vaak is één dagdeel al voldoende. Dankzij het Mindset©model kan dat op zo’n manier dat iedereen één taal spreekt, dat het niet langer gaat over ‘iets klassieker’, ‘te jong’ of ‘niet modern’ genoeg maar veel specifieker en constructiever.

dankzij de mindsets spreekt iedereen in het bedrijf dezelfde taal

Deze kaarten vertegenwoordigen de vier Mindsets; Stil, Nostalgisch, Speels en Extreem. Deze dienen als uitgangspunt bij de workshop. Merken en organisaties die hun identiteit (DNA, missie, visie) helder hebben, kunnen dankzij een eigen Mindsetformule een consistente en coherente koers varen.

“Een meesterlijk concept, de perfecte tool om in een bedrijf één taal te spreken.”

CREATIVE DIRECTOR BIJENKORF
Bijenkorf

Consistente koers door scherpe stijldefinitie

“Christine haar design language is een onmisbare tool bij de ontwikkeling van onze collecties.”

Mireille van der Sprong
Founder & Creative Director Bellamy Gallery

Werksessie met Christine?

Follow Christine Boland on