Consumententreds – 2015

THE CONTEXTUAL AGE

Navigating the new consumer needs

Alle parameters van de huidige tijd zijn gelaagd en multidimensionaal. En ook nog eens variabel en dynamisch. Als persoon kunnen we op meerdere niveaus en kanalen tegelijkertijd aanwezig zijn. Virtueel of analoog, echt of als avatar,  technologisch of humaan of een mengvorm daarvan, omdat de grens tussen mens en technologie met de dag meer vervaagt. Daarnaast krijgt de wereld waarin we leven er steeds meer dimensies bij. Beeldschermen leggen een laag over de realiteit heen en geven ons toegang tot extra informatie of communicatie. Dit maakt het extreem moeilijk om je positie te definiëren en richting te bepalen. Daarom is het hebben van een context essentieel. Context als betekenisgever, relevantiefilter en als afbakening. Maar ook context in de zin van common grounds, gedeeld belang. Context als brand beacons. Met een bijbehorend perspectief.

Brand beacons & trend beacons

Daarnaast is inzicht in wat ons drijft cruciaal. Drijfveren zijn een antwoord op de vraag die ontstaat in reactie op de omgevingsfactoren [tijdsgeest]. Drijfveren zijn ‘the new consumer needs’, de trend beacons. Als je de brand beacons & trend beacons hebt gedefinieerd kun je als mens of organisatie gaan navigeren in de post-transitionele tijd. Hoe dat in zijn werk kan gaan? Zie http://www.christineboland.nl/strategie

Geplaatst in consumententrends.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *