METHODES & WORKSHOPS

 

Waar heeft mijn klant morgen behoefte aan? Waar kan ik het leven van mijn consument mee verrijken en op welk moment? Ongeacht de branche waarin je je beweegt, je wilt dat je merk relevant blijft. Daarvoor heb je inzichten nodig in de invloed van toekomstige ontwikkelingen op het gedrag van je consument. 

IN-HOUSE WORKSHOP

Wie begrijpt waar de trends vandaan komen en dat in een bredere context gepresenteerd krijgt weet beter wat de volgende stap voor de eigen sector zal zijn.

Om dat proces te versnellen faciliteert Christine in-house workshops. Samen met jouw team worden trends vertaald naar innovatie op maat. Relevantie wordt gefilterd, de vormentaal geformuleerd. Kleuren, vormen en materialen worden gekozen.

neem contact op

MINDSET METHODE

De door Christine Boland ontwikkelde Mindset©methode helpt merken en organisaties om een consistente koers te varen.

Nadat het DNA duidelijk is geformuleerd wordt, in een gezamenlijk proces, de stijldefinitie van het merk gedefinieerd. Vaak zijn twee dagdelen al voldoende.

Dankzij de Mindset©methode kan dat op zo’n manier dat iedereen één taal spreekt, dat het niet langer gaat over ‘iets klassieker’, ‘te jong’ of ‘niet modern’ genoeg maar veel specifieker en constructiever.

Meer over deze methode

MINDSET  (WERK)BOEK

“The mindset method really helped us to funnel all our ideas and thoughts into one clear vision that the whole team can get behind. The process of going through the mindset method has made the teams feel part of the solution and thus really delivers full buy in from everyone. In fact we are already seeing the benefits of this process and look forward to seeing the results of this clarity we now have.”
WE

Ivon Corcoran – Chief Product Officer

DESIGN LANGUAGE

Mijn manier van werken, als het gaat om het definiëren van de Design Language, heb ik manifest kunnen maken in een systeem. Na een uitgebreide analyse hebben we geïnventariseerd welke inspiratiebronnen steeds weer in één of andere vorm terugkeren in vormentaal. Deze hebben we geordend in een tabel, geïnspireerd op het periodiek systeem der elementen.

Samen vormen zij ‘The eternal table of design elements’.

Deze elementen worden, als in een scheikundig proces, opnieuw met elkaar vermengd en gemixt, steeds weer in andere combinaties en verhoudingen.

Het systeem helpt jou ook als je wilt zien wat er gebeurt in nieuwe collecties, op beurzen, exposities etc. Je gaat de ingrediënten herkennen en dat geeft een prettig houvast.

Meer weten?

PRINCIPLES OF PROGRESS

Principles of Progress zijn manieren om vooruit te komen in deze turbulente, volatiele, veeleisende wereld. Het zijn de consumententrends, de uitingsvormen van basic human needs, die in reactie op de tijdgeest steeds een andere invulling of vervulling vragen.

De tijdgeest wordt bepaald door het spanningsveld waarin we !even. Het spanningsveld dat wordt bepaald door de omgevingsfactoren. Het is een turbulente tijd waarin onzekerheid regeert en wendbaarheid en veerkracht wordt gevraagd.

Mijn methode om de tijdgeest te duiden en de daarbij behorende Principles of Progress deel ik graag met je.

Welke principles zijn relevant voor jouw organisatie?

We gaan graag met je in geprek

EDUCATIE


De visie en inhoud van de presentaties van Christine vormen een waardevolle bijdrage voor verschillende type onderwijsprogramma’s. Aan de Universiteit van Amsterdam is Christine programmamanager van het executive programma
Future of Strategy. Deze opleiding is gericht op de werkende professional. Ook voor MBO en HBO opleidingen hebben we een programma. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Neem contact op